Al voltant de 560.000 persones pateixen diabetis a Catalunya1, de les quals la meitat estan sense diagnosticar2. Cada any es registren entre 250 i 270 nous casos de diabetis tipus 1 en menors de 30 anys, si bé entre el 90-95% la presenten en la seva variant tipus 2, segons s’ha posat de manifest avui a la presentació de l’exposició DiabetesLAB.
Per això, des de les diferents organitzacions que representen a les persones amb diabetis es fa especial èmfasi en la necessitat que la població conegui i aprengui sobre aquesta patologia. I per aconseguir-ho consideren fonamental la implantació de l’educació terapèutica en diabetis a tot el Sistema Nacional de Salut.
A la inauguració de l’exposició DiabetesLAB, que és pot visitar de manera gratuïta fins el 6 de febrer al Centre Cívic Joan Oliver “Pere Quart” de Barcelona, han estat representades institucions públiques rellevants a través de la presència de la Sra. Gemma Tarafa, regidora de Salut, Envelliment i Cures de l’Ajuntament de Barcelona; el Dr. Eduard Montanya, president del Consell assessor sobre la diabetes (Departament de Salut) i director científic del CIBERDEM; el sr. Rubén Celada, vicepresident de l’Associació de Diabetis de Catalunya; el sr. Jaume Picazos, patró de la Fundación para la Diabetes; i el sr. Israel Pizarro, responsable de relacions institucionals de Novo Nordisk, entre d’altres representants.
El DiabetesLAB compta amb la participació/organització directa de l’Associació de Diabetis de Catalunya (ADC) i amb la col·laboració de la Federación Española de Diabetes (FEDE), la Sociedad Española de Diabetes (SED), la Fundación SED, la Fundación para la Diabetes, l’Ajuntament de Barcelona i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.
Referències
- Canal Salut. Generalitat de Catalunya. Disponible en: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/d/diabetis/
- International Diabetes Federation. IDF Diabetes Atlas, 9th Edition. 2019.



